A.M.P.A – ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA – CAN BARRA 1/2
SANT QUIRZE DEL VALLÈS – 2.2.2012
Acta de l’Assemblea del dia 1 de
Febrer del 2012, feta al celler de Can Barra amb l’assistència de més de 200 pares
i mares que representaven uns 180 alumnes.
S’informa dels últims
esdeveniments i de la situació actual desprès de la Reunió del divendres
passat.
Per part de dues de les sòcies de
Nous Gravats es demana la paraula per explicar la seva posició davant dels
fets. El seu advocat informa dels passos
fets amb l’ajuntament i els treballadors així com la seva posició, segons ells
s’ha arribat a aquesta situació per els retards en rebre les subvencions, i que
el mes de novembre passat ja van informar a l’Ajuntament de la inviabilitat de
l’empresa. Diu que estan en la millor disposició per donar per acabada la
concessió i facilitar les coses, que
aquestes duess sòcies han avalat personalment una pòlissa i que tindran
que pagar-la elles, també que han proposat un ERO als treballadors i que
aquests no l’han acceptat, que de tota manera volen continuar parlant amb
l’ajuntament i els treballadors per tancar definitivament aquesta pàgina de
forma pactada i el més aviat possible. Part de les sòcies intervenen per expressar el seu
malestar i tristesa per haver arribat a aquest final.
S’informa també del ple del dia
anterior així com de la posició dels diferents grups municipals, en concret el
ple ha iniciat el procés de retirar la concessió per irregularitats molt greus
en la gestió de la concessionària, així mateix, informen de la voluntat política
de continuïtat de l’Escola Municipal de Música i del seu compromís per mantenir els treballadors actuals en la
nova concessió.
Tenint en compte que l’actual concessionària
té 10 dies per presentar al·legacions,
ens informen que mentrestant aquesta
té l’obligació de continuar donant servei, per això l’escola ha de romandre
oberta i donant classes.
Si no es presentessin al·legacions
d’aquí a 10 dies l’equip de govern ja podria iniciar els passos per fer una
nova concessió, i hi hauria un tancament de l’escola durant uns 15 dies. Si hi haguessin
al·legacions s’hauria d’esperar la resolució de la Generalitat (4/5 mesos)
el que, a la pràctica, representaria el tancament de l’escola per tot el que
resta de curs.
Per part dels assistents es fan
diverses intervencions totes elles apostant per la continuació de l’escola, el
suport als treballadors i l’exigència de manteniment dels llocs de docència,
responsabilitzant a l’Ajuntament per la manca de control i reflexant el malestar
per com ha estat gestionat el problema. També s’aporten diverses suggerències
per facilitar la viabilitat del projecte, com són estudiar la possibilitat de
una gestió directe per part de l’Ajuntament, creació d’una cooperativa
mestres/pares, creació d’un compte per pagar directament als mestres etc...
La majoria dels pares consideren
que hem de tenir en consideració la situació, si existeix el compromís de mantenir
el nivell pedagògic actual estarien disposats a un increment moderat de les
quotes per assumir la davallada de subvencions de la Generalitat.
Per part de l’AMPA es demana
ajuda per portar la tasca de gestions, comunicacions amb la premsa, mobilitzacions
etc, a fi de vetllar perquè l’escola romangui oberta i els alumnes puguin
seguir tenint classes amb les menors pertorbacions possibles. Hi ha una resposta
massiva i molt positiva i avui mateix es
reuniran unes 30 persones per crear les comissions i començar a treballar.
A.M.P.A – ESCOLA MUNICIPAL DE MUSICA – CAN BARRA 2/2
SANT QUIRZE DEL VALLES
ACORDS:
1.: les comunicacions es faran
preferentment per correu electrònic, per això
ahir ja es van recollir unes 150 adreces, és important que tothom ho
comenti amb altres pares a fi de que si algú no esta apuntat pugui fer saber
les seves dades per rebre totes les comunicacions al respecte. Si algú no té
correu electrònic se l’informarà telefònicament.
2.: S’ha creat una adreça de correu
electrònic per canalitzar totes les comunicacions de l’AMPA/Assemblea de pares,
aquesta és: ampacanbarra@gmail.com
Preguem que per no col·lapsar-nos
utilitzeu aquest mitja de comunicació.
3.: Cal tenir en compte que la concessionària
actual està obligada a donar el servei durant el període transitori de 10 dies
i que l’Ajuntament es responsable de que així és faci. Hem de portar els
nostres fills a escola com si tot fos normal ÉS MOLT IMPORTANT QUE HO FEM PER DEMOSTRAR QUE NOSALTRES VOLEM L’ESCOLA
EN FUNCIONAMENT I QUE FAREM EL QUE FACI FALTA.
4.: Cas d’incidències en el
servei i/o problemes per la convalidació
del estudis reglats, presentar reclamació
a l’Ajuntament amb instància individualitzada a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana
i que us donin registre d’entrada per obligar-los a que contestin.
5.: Si carreguen els rebuts
corresponents al mes de febrer, tornar-los, tal com va dir l’ajuntament.
De tota manera tinguem clar que
si els nostres fills tenen classes aquest mes aquestes classes les devem. En el
seu moment ja es decidirà a qui hem de pagar.
6.: Iniciar les accions de
pressió amb una “classe” de música davant la Casa de la Vila, divendres dia 3 de febrer a les 6 de la
tarda. És important que assistim el màxim de pares possible i demostrar als
nostres governants la nostra força i decisió de mantenir l’escola oberta i amb
la mateixa línea pedagògica i equip actuals.
ARA ÉS EL MOMENT DE FER-NOS SENTIR DEMOCRÀTICAMENT, AMB TRANSPARÈNCIA I RESPECTANT
TOTES LES POSICIONS, PERÒ FERMS DEFENSANT LA NOSTRA ESCOLA DE MÚSICA I LA SEVA LÍNIA PEDAGÒGICA.
“ENTRE TOTS PODEM.
NO FALTEU A LES REUNIONS I ACCIONS QUE S’ACORDIN.”
Més informacions a: https://www.facebook.com/groups/361103203899691/361654820511196/?notif_t=like
ResponderEliminarGrup obert al facebook (Usuaris escola de música municipal SQV"